… Ne, na obrázku vidíte obdobný viadukt ve Vídni. Tam si s jeho využitím poradili velmi nápaditě. Jsou tam bary, obchody, restaurace a město tak získává další rozměr. Obdobné příklady najdeme v Paříži, Curychu nebo Berlíně.
V pražském viaduktu jsou oblouky buď prázdné nebo zaplněné sklady a garážemi. Ale to se vše může změnit, protože by měla začít v roce 2016 kompletní rekonstrukce v celé jeho délce – bude trvat 2,5 roku.
Magistrát by rád viděl společenské využití viaduktu s cílem přitáhnout do těchto míst život, tak jak se například stalo na náplavce.
Na druhou stranu Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) by nejraději viděla oblouky prázdné, nebo alespoň umístění aktivit ve volném prostoru pod oblouky, neboť prostor pod oblouky je města a to si s ním může dělat, co chce. SŽDC se bojí o narušení statiky a problémem je pak rozvedení vody a kanalizace do případných kaváren a podniků.
Jednání SŽDC s architekty stále probíhá a my můžeme doufat, že se nějak rozumně domluví. 🙂
Negrelliho viadukt (také Karlínský) je po Karlově mostě druhým nejstarším mostem přes Vltavu. S jeho 1100 metry a 49 oblouky je nejdelším železničním mostem v Česku a byl dokonce svého času i nejdelším mostem v Evropě.
Spojuje Masarykovo nádraží v Praze přes ostrov Štvanici s Bubny. Začátek viaduktu leží v části Nového Města a nad autobusovým nádražím Florenc tvoří hranici mezi Novým Městem a Karlínem, pak pokračuje územím Karlína přes vltavský ostrov Štvanice do bubenské části Holešovic.
Od roku 1958 je most na seznamu kulturních památek. Byl postaven v roce 1848 architektem Negrellim tak, aby byl schopný odolat povodním, což se také v roce 2002 potvrdilo…
fotozdroj náhledového obrázku: wiki